Yönetmen Noah Baumbach, Marriage Story’nin pivot sahnesini inceliyor
Noah Baumbach‘in Netflix’te vizyona giren ve bir anda ortalığı kasıp kavuran, Oscar adayı son filmi Marriage Story, birçok sahnesinin doğaçlama sanıldığı, bol replikli bir yapım. Aslında çok iyi oyunculuktan ve senaryodan ibaret olan en önemli tartışma sahnelerinden birini yönetmen Variety için masaya yatırmış.
Bu sahne hem yerli hem de yabancı basında doğaçlama olarak anıldı ama birçokları için inanması zor da olsa işin aslı tamamen senaryo ve iyi oyunculuktan ibaret. Aşağıda Screenplayed‘in eş zamanlı videosuna göz atabilirsiniz önce:
No dialogue or moments of hesitation is improvised in this fight scene from @MarriageStory. Everything was scripted. pic.twitter.com/sXN0gLgjrM
— Screenplayed (@Screenplayed) December 17, 2019
Bu da yönetmenin incelemesi:
Film setleri tasarım gereği geçici alanlardır. Hikayelere hizmet etmek için özel olarak inşa edilmiş veya bulunmuşlardır ve kısa sürede yıkılırlar. Noah Baumbach’ın Oscar adayı “Evlilik Hikayesi”nde çok önemli bir yere son ziyareti (veya tekrar ziyaret etmesini) sağlayan şey de budur.
Bahsi geçen kiralık ev, Nicole Barber’ın (Scarlett Johansson), eski kocası olmak üzere olan New York’lu Charlie Barber’ın (Adam Driver) tartışmalı bir boşanmada yer edinebilmek için tutmak zorunda kaldığı bir mekan – kısır, katartik ve geri döndürülemez olayların yaşandığı; fazla boşluklardan ve keskin garip hatlardan oluşan bir mekan.
“Bu alanda olmak beni gerçekten endişelendiriyor,” diye itiraf ediyor Baumbach, boş duvarları araştırırken. Neyse ki, alan şimdi kısa süreli kiralama olarak kullanılıyor ve kolayca erişilebilir.
“Burada çekilen sahnelerin belli bir yoğunluğu vardı. Film için önemli sahneler ama oldukça duygusaldılar. Çok yoğun geçirdik, o kelimeyi burada tekrar kullanacağım” diyor yönetmen.
Baumbach, sahnenin her karesinin arkasındaki niyeti, tamamen bireysel tecritlerine rağmen karakterlerinin rahatsız edici yakınlığını göstermek için tasarlayarak izleyenleri de şımartır. Bu, hiçbir şeyin her şey anlamına geldiği, duvarların 100 kez kırıldığı ve tek bir hareketsiz meyve suyu kutusunun sonsuza dek kırılmış bir aileyi temsil ettiği bir alandır. Meyve suyu kutusunun çocuklarını temsil ettiğini söylüyor aynı zamanda yönetmen.
Adam Driver’ın yumruk attığı sahnede ise arka planda daha yumuşak bir duvar katmanı kullanılmış ve oyuncunun eli defalarca çekimde yıprandığı için sürekli buz torbalarında tutulmuş. Bakalım Marriage Story Oscar yolunda nasıl ilerleyecek?